Honza Schöppel: Fandím dobrému fotbalu
S blížícím se vyvrcholením fotbalové sezony 2024/25 přinášíme rozhovor s marketingovým ředitelem TELLY Janem Schöppelem. Dozvíte se nejenom novinky a informace o službách Telly, ale i například, že Honza Schöppel ve finále LM bude fandit dobrému fotbalu, tak snad opravdu finále LM bude ozdobou fotbalu a jeho přání se vyplní.
Honzo, začněme zlehka… komu budete ve finále Ligy mistrů fandit?
Momentálně nejvíc fandím starší přípravce Čechie Velká Dobrá, ale ti si na finále Ligy mistrů ještě pár let počkají. Osobně jsem si přál finále Barcelona – Arsenal, což bohužel nevyšlo, takže teď budu prostě fandit dobrému fotbalu. A věřím, že ho dostaneme.
Jak velká událost je ve Vašich očích finálový souboj pro českého fanouška?
Je to obrovská věc. Řekl bych, že je to svátek, který má úplně jinou váhu než běžné ligové zápasy. Věřím, že si tento večer nenechá ujít jediný fotbalový fanoušek, protože pojďme si nalít čistého vína. Tohle je zkrátka někde jinde než třeba Sparta – Olomouc.
Vysílali jste celou sezonu letošního ročníku. Jaké zápasy byly mezi českými fanoušky nejsledovanější, krom samozřejmě zápasů českého zástupce?
Celá sezona byla silná, ale úplně největší čísla přinesla samozřejmě závěrečná fáze. Nejvíc sledovaným zápasem bylo semifinále mezi Interem Milán a Barcelonou. Velký zájem byl i o čtvrtfinále Real Madrid vs. Arsenal a druhé semifinále PSG vs. Arsenal. Obecně platí, že play-off Ligy mistrů je nejsilnější období, i když v něm nehrají české týmy.
Projevila se účast Sparty v Lize mistrů, potažmo Slavie či Plzně v Evropské lize, zvýšeném zájmem o služby Telly?
Rozhodně ano. Sparta i Slavia vždy táhnou nejvíc. Plzeň o něco méně, ale i tam jsme zájem cítili. Letos to výsledkově nebyla taková jízda jako minulý rok, ale jakmile jsou české kluby v Evropě, fanoušci zkrátka zpozorní. Spustí se to známé „fandím našim“, jako to známe z hokeje, a hledají způsob, jak ty zápasy sledovat.
Jak velký zájem o fotbal registrujete u vašich zákazníků – je Liga mistrů tou nejsledovanější soutěží v rámci sportovní nabídky?
Liga mistrů a Evropská liga jsou jednoznačně nejsledovanější. Záleží samozřejmě na tom, jak se daří českým týmům, ale i bez nich táhne play-off neskutečně. Ten formát, kvalita týmů, atmosféra… to si člověk nechce nechat ujít.
Vysílací práva na sportovní přenosy jsou dnes velké téma. Co všechno fotbaloví fanoušci u Telly aktuálně najdou?
Prakticky všechno kromě české ligy, Premier League a hokejové extraligy. Nabízíme Ligu mistrů, Evropskou i Konferenční ligu, top evropské ligy jako La Ligu, Bundesligu i Serii A. Máme jednu z nejširších sportovních nabídek na trhu, a to za velmi rozumnou cenu.
Máte přehled o tom, jak fanoušci v Česku sledují fotbal? Preferují mobilní zařízení, televize, nebo spíše sledují zápasy třeba až ze záznamu?
Ano, sledujeme to. Drtivá většina fanoušků sleduje sport na klasické televizi, která je stále nejoblíbenějším zařízením. Mobilní zařízení pak následují až s určitým odstupem – hlavně když jsou lidé na cestách. A co je zásadní, většina fanoušků chce zápasy prožívat živě. Sport je o emocích a ty chcete zažít v reálném čase, ne až ze záznamu.
Proč by si měl právě fotbalový fanoušek zvolit Telly? Co mu nabídnete navíc oproti konkurenci?
Fotbalový fanoušek u nás najde prakticky všechno, co potřebuje. Nabízíme různé sportovní balíčky, aby si každý mohl vybrat podle toho, co ho baví. Samozřejmostí jsou živé přenosy, ale taky 7denní archiv, takže když něco nestihnete, můžete si to pustit zpětně. Zápasy se dají sledovat jak doma, tak na cestách nebo třeba na dovolené. Přes Telly můžete sledovat na 2 zařízeních současně a nechybí rychlý zákaznický servis, který se o vás vždy postará.
A kdybych byl fanoušek, který si říká „ještě nemám Telly, ale přemýšlím“ – co byste mi vzkázal?
Doporučil bych neváhat. Finále Ligy mistrů je za rohem a Telly je vstupenka, díky které budete u toho za skvělých 300 Kč. Za takovou cenu jinde neuvidíte ani poločas.